Ögon

Ögonen speglar själen - sägs det. Sen är det upp till var enskild individ, man kan välja att blunda av rädsla eller bara kisa försiktigt. Men du måste vara medveten om din egna förlust. Att få panik & spärra upp ögonen är inte heller att rekommendera, för solen har en tendens att lyckas blända även det svartaste öga.

Jag ligger tankspridd inatt & jag tror att du är lika förvirrad som mig (trodde för att vara korrekt). Det är en känsla av något slag (som är obehagligt behaglig) som jag försöker rymma ifrån, men som jag insett att jag måste sätta ord för & resultatet idag är inte ens i närheten.

Jag kan inte låta bli att le åt ett utav dina utlåtanden, som för att återkomma till ämnet, berörde just ögon. Jag ler åt din ovishet. För i samma sekund som dina läppar formade orden föll min blick på något utav det vackraste ting jorden har skådat. Om du hade tittat riktigt noga hade du skymtat en spegelbild av just det, det som fick mina ögon att bli dem vackraste på jorden - om så bara för just det ögonblicket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0