Överplanerad

Jag trodde att den här dagen skulle bli mycket bättre, men jag hade fel. Igen. Egentligen borde jag inte ens sitta här utan vara nere i verkstaden & försöka lista ut varför jag inte lyckas lägga en "rotsträng" rätt. Hade det varit en bra dag hade jag nog tyckt att det var roligt, men idag (liksom dem senaste dagarna) blir jag knäckt av ingenting & inspirationen flöder inte direkt. It sucks! Till råga på allt varnar dem för storm, med all rätt och det här vädret blåser bort den lilla gnutta motivation jag försöker bygga upp. Stackars mig. Nej, inte direkt. Jag har alldeles för mycket på programet för att överhuvudtaget lyckas få rätsida på mig själv just nu. Det dödar mig, jag dödar mig. Någonstans på vägen mot min personliga framgång lyckades jag sätta krokben för mig själv. Igen. Fan.

Den här veckan skulle ju vara en bra vecka? Om jag skall vara helt ärlig snurrar det bara i huvudet när jag tänker på vad som skall göras, vad som måste göras & vad jag faktiskt VILL göra. Det är inte ens nästan samma saker. Jag känner mig klämd, rövknullad & överkörd av ett tåg på samma gång. Livet gillar att peka finger åt mig. Som man bäddar får man ligga, det har du i alla fall lärt mig, livet. Kanske lär jag mig någon gång, det återstår att se. Det hade dock varit skönt med medvind om så bara för några sekunder. Imorgon skall den svarta faran kastreras. I övermorgon måste jag handla om hämta mina nya kläder, vilket borde vara kul Men icke! På fredag skall Takira flyttas för i helgen hinner jag inte alls med det. Samtidigt som jag försöker samla ork till allt det här upplever jag ett känslomässigt kaos & skall hinna med alla vardagssysslor på detta. Tvättkorgen morrar ju för fan åt mig! Fylla i tatueringen måste jag göra någon dag efter skolan också denna veckan. Stackars mig? Nej, livet är bara väldigt överväldigande ibland.


Så den här veckan skall jag skicka mig själv på kurs
till en kurs där det krävs engagemang & inspiration
vi kallar den livet

där skall jag försöka lära mig att forma min säng
precis som jag vill ha den
för imorse var bara en utav hundra gånger
som jag inte bäddade den överhuvudtaget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0